24 Şubat 2012 Cuma

Eğitim Şart


Eğitim sistemimizin daha bir hararetle tartışıldığı şu günlerde çok sevdiğim bir yazar olan Hıfzı Topuz'un "Tavcan" isimli kitabının tam zamanı diye düşünüyıorum.

Cumhuriyetimizin kuruluşunun ardından yaşanan çağdaşlaşma projeleri içerisinde eğitim adına yapılanları çok güzel bir dille anlatıyor...
Mustafa Kemal Atatürk'ün "Köylü milletin efendisidir" sözünün hakkını verecek şekilde aydınlanma ve çağdaşlaşmanın toplumun her kesiminin özellikle de nüfusun büyük çoğunluğunu oluşturan köylülerin eğitiminden geçtiğinin anlaşıldığı yılları anlatıyor.

İsmail Hakkı Tonguç ve Milli eğitim bakanı Hasan Ali Yücel liderliğinde açılan Köy Enstitüleri, köylerden seçilmiş çocukların her alanda eğitildikten sonra köylerine dönüp öğretmenlik yapmasını hedeflemiştir. Bu sayede hem eğitim seviyesi artacak hem de doğuda ve köylerde görev yapacak öğretmen bulma sıkıntısı da ortadan kalkacaktı...

Bence çok güzel bir sistem, ne yazık ki yok olup gitmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder