23 Şubat 2012 Perşembe

Eğitim

Bir baba olarak eğitim sistemimiz, tüm aileler gibi beni de yakından ilgilendiriyor.
Sorunlar okul öncesinde "Hangi okulun seçileceği" sorusuyla başlıyor. Devlet okulu mu? Özel okul mu?
Devlet okullarının durumu ortada... 50-60 kişilik sınıflar, düşük güvenlik vb.
Özel okullar ise çok pahalı. İstanbul'da bir özel okulun yıllık maliyeti 25-30 bin TL.
Sorunlar bu kadar da değil. Ezbere dayalı eğitim sistemi, her yıl yeni baştan düzenlenen müfredat, sınav sistemleri, öğretmenlerin yetersizliği, aileleri yeni araryışlara yani özel ders ve dershanelere yönlendiriyor.
Tüm bunlar azmış gibi bir de şu anda 4+4+4 sistemi tartışılıyor. Okuma yazma oranının ve özellikle de kız çocuklarımızın okuma oranının hala çok düşük olduğu ülkemizde 8 yıl kesintisiz eğitim bir zorunluluk olmalıdır.
Ezberden uzak, iyi ve yetkin öğretmenlerle ve öncelikli olarak dershaneleri kapatarak, eğitim sistemimiz biraz olsun iyileşme eğiliminde olabilir diye düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder